نکات کلیدی چاپ کاتالوگ غرب تهران

سه شنبه, 22 اسفند 1396 ساعت 10:53 نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سفارش دهنده هستید یا طراح، مدیر تبلیغاتی یا صاحب کسب و کاری شخصی، فرقی نمی کند، قطعا سرو و کارتان با این کلمه می افتد «کاتالوگ». در مقالات قبلی چاپ کاتالوگ غرب تهران کمی در مورد مواردی که باید در چاپ کاتالوگ غرب تهران در نظر داشت صحبت شد و اما پیش رو بایدها و نبایدها و نکته کلیدی را در رابطه با ابعاد مختلف این کالای مهم تبلیغاتی ارائه خواهیم داد.

اما پیش از آن، تعریفی کوتاه از کاتالوگ مفید خواهد بود. کاتالوگ (Catalog) کتابچه ای تبلیغاتی است که برای ایجاد رابطه بین تولید کنندگان و مشتریان به وجود آمده و اغلب به صورت چاپی در دسترس مشتریان، فروشندگان و بازاریابان قرار می گیرد. این کتابچه، راهنمای تبلیغاتی محصولات یک کارخانه یا خدمات یک شرکت است. در کالای تبلیغاتی مشخصات کالا، اعم از نام و اندازه و مدل و ویژگی های آن به واسطه متن و تصویر به همراه خصوصیات فنی کالا درج می شود تا خریدار بتواند از آن به عنوان کارنمای آن تولیدات استفاده کند در ادامه با چاپ کاتالوگ غرب تهران همراه باشید که هر یک را به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار دهیم .

 

 

تهیه تنظیم محتوا مناسب چاپ کاتالوگ غرب تهران

محتوا و متون نوشته شده در کاتالوگ ها یکی از مهم ترین بخش های مورد نیاز در چاپ کاتالوگ غرب تهران برای یک کاتالوگ حرفه ای به شمار می رود. پیشنهاد می شود توضیحات کاملی از محصولات یا خدمات خود را در کاتالوگ بیان کنید اما توجه داشته باشید که همواره مختصر بنویسید و از تکرار مکررات به صورت جدی بپرهیزید.

سعی کنید کلیدی ترین و مهم ترین توضیحات مربوط به محصولات یا خدمات خود را جمع آوری کنید تا خواننده مفهوم کلی کاتالوگ شما را درک کند تا با محتوای خود بتوانید مخاطبان خود را به یک مشتری بلقوه تبدیل کنید.

 

چاپ دیجیتال غرب تهران

 

علاوه بر این اکثر خوانندگان به مطالعه تمام متون نوشته شده نمی پردازند و معمولا تیترهای صفحات را می خوانند، از این فرصت استفاده کنید و با استفاده از تیترهای جذاب و انگیزشی مخاطبان کاتالوگ را مجذوب محصولات یا خدمات خود نمایید.

  • پاراگراف‌ها را از هم جدا نکنید، مگر اینکه این کار لزومی داشته باشد.
  • با نکات کلیدی پاراگراف‌های بلند را از هم تفکیک کنید.متون انبوه باعث می‌شود که مردم نسبت به مطالعه علاقه‌ای نداشته باشند و اطلاعاتی که با نکات کلیدی مشخص شده‌اند براحتی مطالعه خواهند شد.
  • متون خود را با بهترین وضعیت صفحه‌آرایی کنید (راست‌چین، چپ‌چین، وسط‌چین و هم‌تراز) تا اینکه صفحه‌آرایی شما مرتب به نظر برسد
  • عناصر طراحی، مانند عناوین، تصاویر و متون را با بهترین وضعیت ، صفحه آرایی کنید
  • فاصله‌گذاری را رعایت کنید. بخاطر داشته باشید که فاصله‌گذاری‌های مناسب و درست باعث ایجاد توازن در محتوای شما خواهد شد. این امر کمک می‌کند تا محتوا و مطالب شما براحتی مطالعه شود.

تهیه ی تصاویر مربوط به محصولات و خدمات

تصاویر مورد استفاده در چاپ کاتالوگ غرب تهران یکی دیگر از موضوع هایی است که باید به آن توجه داشت. استفاده از تصاویر با کیفیت و اصولی تاثیر زیادی در جذب مخاطبان دارد به طوری که تصاویر زیبا و جذاب می توانند به راحتی مخاطبانتان را به سمت شما سوق دهند.

انتخاب نوع رنگبندی کاتالوگ

نوع رنگبندی یک کاتالوگ باید متناسب با مخاطبان کاتالوگ انتخاب شود پس برای این کار باید در ابتدا بازار هدف و مخاطبان خود را شناسایی کنید ، می توانید جهت مشاوره با چاپ کاتالوگ غرب تهران تماس بگیرید .

و همچنین بهتر است رنگبندی کاتالوگ خود را هماهنگ با برند خود انتخاب نمایید، این موضوع علاوه بر افزایش اعتبار برند شما باعث می شود تا مخاطبان مورد نظر، برند شما را راحت تر به یاد آورند.

 

انتخاب اندازه یا قطع کاتالوگ

قبل از طراحی کاتالوگ و پس از تهیه و تنظیم محتوا و تصاویر مورد نیاز جهت چاپ کاتالوگ، باید اندازه ی کاتالوگ را متناسب با محتوای موجود انتخاب کرد.

در همین راستا یکی از مهم ترین مواردی که قبل از طراحی در چاپ کاتالوگ غرب تهران باید آن را در نظر گرفت اندازه و قطع کاتالوگ مورد نیاز می باشد

در وحله ی اول باید چهارچوب های کاتالوگ را بدانید و سپس باید در نظر داشته باشید که انتخاب شما بر روی هزینه چاپ تاثیر خواهد گذاشت .

شما می توانید قبل از شروع طراحی و در نظر گرفتن اندازه کاتالوگ با چاپ کاتالوگ غرب تهران جهت مشاوره تماس حاصل فرمایید تا علاوه بر توصیه هایی جهت کاهش هزینه نسبت دور ریز کاغذ، بتوانید بهترین قطع مورد نیاز را برای کاتالوگ خود انتخاب نمایید.

 

طراحی کاتالوگ

و اما مهم ترین بخش در یک کاتالوگ طراحی ان می باشد ، سالانه تعداد بسیار زیادی کاتالوگ طراحی و چاپ می شوند و به مشتریان عرضی می گردند اما بسیاری از این کاتالوگ ها به دلیل عدم طراحی زیبا و اصولی منجر به عدم جذب مشتری می شود و مورد استقبال مخاطبان قرار نمی گیرند.

بهتر است کاتالوگ خود را به بهترین نحو ممکن متناسب با بازار هدف و مخاطبان خود، طراحی نمایید.

و در آخر همیشه در نظر داشته باشید که صرف زمان و هزینه ی بیشتر در این بخش می تواند باعث بهره وری بیشتر از تبلیغات شما شود.

ما در چاپ کاتالوگ غرب تهران پیشنهاد می کنیم به واحد طراحی کاتالوگ چاپ کاتالوگ غرب تهران مراجعه نمایید و به برخی از نمونه کاتالوگ های طراحی شده این مرکز را مشاهده نمایید.

 

انتخاب کاغذ کاتالوگ

کاتالوگ را می توان بروی انواع کاغذ چاپ نمود . این موضوع کاملا بدیهی است که مرغوبیت کاغذ چاپ ارتباط مستقیم با هزینه دارد.

اما باید بدانید که استفاده از کاغذ هایی که ضخامت بیشتری دارند، ارزش بیشتری برای مخاطبان نیز دارند.به همین دلیل نوع کاغذ جهت چاپ کاتالوگ هم از تاثیر به سزایی برخوردار است پس بهتر است جهت چاپ کاتالوگ خود بهترین ضخامت مورد نیاز را انتخاب نمایید و از مرغوب ترین جنس کاغذ نیز استفاده نمایید تا چاپ روی کاغذ به بهترین نحو ممکن انجام شود. در این خصوص می توانید با تماس با چاپ کاتالوگ غرب تهران از مشاوره ی رایگان برخوردار شوید.

چاپ کاتالوگ متناسب با تیراژ

پس از طراحی کاتالوگ و نهایی شدن طرح آن و پس از انتخاب متریال متناسب، چاپ کاتالوگ انجام خواهد شد. چاپ کاتالوگ را نسبت به تیراژ آن می توان به دو روش دیجیتال و افست انجام داد.

اگر تیراژ کاتالوگ شما کمتر از 500 عدد باشد پیشنهاد می کنیم از چاپ دیجیتال استفاده نمایید و در صورتی که تیراژ چاپ کاتالوگ شما بیشتر از این تعداد است می توانید از چاپ افست که هزینه ی مقرون به صرفه دارید استفاده نمایید؛ علاوه بر این باید بدانید چاپ به صورت افست از کیفیت بالاتری نسبت به چاپ دیجیتال دارد.

 

انتخاب روکش کاتالوگ

روکش صفحات کاتالوگ انواع متفاوتی دارد و معمولا برای زیبایی بیشتر یا محافظت از صفحات کاتالوگ به کار می رود.

  • روکش سلفون براق
  • روکش سلفون مات
  • روکش ورنی
  • و ...

که هرکدام از ویژگی های خاص خود برخوردار هستند، به عنوان محبوب ترین روکش ها شناخته شده هستند و جهت مصارف مختلف کاربدهای مختلفی نیز دارند. بیشتر اوقات این نوع روکش ها بر روی جلد کاتالوگ مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود تا زیبایی و گیرایی کاتالوگ افزایش یابد.

 

صحافی کاتالوگ

و در پایان نوبت به صحافی کاتالوگ می رسد . صحافی کاتالوگ و چیدمان صفحات کاتالوگ با دقت زیاد و سرعت بالا یکی از مهم ترین ویژگی های چاپ کاتالوگ غرب تهران است که این مهم را فراهم می سازد تا مشتریان محترم کاتالوگ های چاپ شده ی خود را در کمترین زمان ممکن تحویل گیرند.

صحافی نیز مانند موارد دیگر انواع مختفی دارد :

  • منگنه ای
  • ساده
  • لوپ
  • با استفاده از چسب
  • و ....
خواندن 740 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 01 ارديبهشت 1397 ساعت 13:31

K2_LEAVE_YOUR_COMMENT

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

تمامی حقوق محفوظ است